понеделник, 15 декември 2008 г.

Доматена супа с фиде

Не знам дали доматената супичка, която си спомням от детската кухня са я правили по този начин, но тази е също толкова вкусна. Една от най вкусните манджи от детството ми.

Продукти

около килограм добре узрели домати (може и консерва)
3 с.л. зехтин (или масло- придава по мек вкус)
1 глава лук
3 скилидки чесън
захар по желание
фиде
сметана по желание
босилек на вкус
черен пипер
магданоз

Нарязавате червения лук на ситно и запържвате докато лука стане прозрачен. Добавяте нарязан на филиики чесън + нарязани на ситно домати+ босилек+(захар) и черен пипер. Доливате вода и оставяте да поври 35- 40 мин. Опитвате! :) Когато доматите и лука са почти готови слагате фидето и оставяте да ври още 10- 15 мин. Нарязвате си магданоза, махате тенджерата от котлона и го изсипвате в супата. (Тук е момента за сметаната ако ще добавяте). Украсявате с пресен магданоз или босилек.

Време за приготвяне: около 1:40мин ако са сурови доматите или 1ч ако ползвате консерва


Bookmark and Share

2 коментара:

Alexandra каза...

Ох, току що прочетох рецептите...и направо ми протекоха лигите...не знам откъде да започна :) Кюфтенцата от черен хлаб много ме впечатлиха, само трябва да намеря такъв твърд черен като в БГ :) Ох, много ме вдъхнови :) Благодаря!

Mira каза...

:)Mного се радвам!
Ще ми разкажеш как са станали!
Хляба от кюфтета може да го замениш със сварен нахут, булгур и подобни варива.