четвъртък, 18 ноември 2010 г.

Печен карфиол с лук и подправки

Тъй...в понеделник започнаха постите и реших, че имам нужда от списък с идеи, който да ми дава все пак някаква основа при иначе хаотичното ми пазаруване. За сега съм стигнала до Номер 2: Печен карфиол.
Видях го в един друг блог и ми хареса снимката.
Да си призная не съм голям фен на карфиола. Въпреки всички писаници, че е полезен някак не ми е сред любимите храни... поне докато не открих тази рецепта. Стахотна идея за всички готвещи, които се опитват да пробутат половин глава карфиол.
Става бързо, подходящо е за гости и е много, много вкусно нещо!



Продукти:
карфиол
червен лук
подправки - каквито се сетите (аз съм ползвала черен пипер, сушена целина, риган, босилек, кимион и куркума)

Приготвяне:
Трябва ви голяма тава. Аз използвах тавата на фурната. Намазвате съда с олио.
Накъсвате карфиола на розички и ги режете на 2 около 1,5 - 2 см дебели. Поставяте с плоската страна върху тавата. Дребните парченца поръсвате от горе. Поръсвате с черен пипер и печете до зачервяване.

Докато се печете нарязвате на ситно голяма глава лук. Запържвате до златисто или карамелено и добавяте подправките. Разбърквате за да се смесят.
Изваждате опеченият карфиол и го смесвате с лука. На мен ми беше удобно да го направя в тавата, докато е още топъл.
И воала. :)
Bookmark and Share

Няма коментари: